Defne'min Pastası Nasıl Yapıldı?



Pastanın tabanını "Portakal Ağacı"'ndaki "Geleneksel Vanilyalı Pasta" tarifinden yaptım. Defne'min pastası doğal olsun diye margarin yerine tereyağı, paket vanilya yerine de çubuk vanilya kullandım. Kabartma tozu kullanmadım ve fazladan hamura 1/2 limon suyu ekledim.

30 cm.lik kek kalıbında 2 seferde pişirdim. Artan kek hamurunu ise küçük kağıt kalıplara koyarak cup kek yaptım.

Pastanın kreması için 1,5 su bardak süt, 1 yumurta sarısı, 1,5 çay bardağı şeker, 1 kaşık un, 2 kaşık nişastayı pişirerek krema yaptım. Krema piştikten sonra içinde 50 gr. kuvertür çikolata erittim. Her keki 2 kata ayırdım. Her katı süt ile ıslatıp aralarına kremayı sürdüm ve fıstık serptim. Üzerini bir gün önceden "Ayşe Yaman"'ın sitesinden yaptığım "Marshmallowlu Şeker Hamuru" ile kapladım. Pembe şeker hamuru yapmak için Defne doğduğunda loğusa şerbeti yapmak için annemin aldığı Loğusa Şekerini kullandım. Maviler ise hazır şeker hamuru.

Şeker Hamurlu ilk pasta denememi herkes çok beğendi. Ben de yaparken çok keyif aldım. Fırsat yaratıp "bu" kursa gitmeyi çok istiyorum.

Sevgiler,
Defne'nin Annesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bana mesaj bırakabilirsiniz:)